Näytetään tekstit, joissa on tunniste valokuvaus. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste valokuvaus. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 14. syyskuuta 2014

kuvia*

tähdellä merkittyjen postausten pääpaino on hevosissa, skippaa jos ei kiinnosta!

Ennen kuvia, ilmoitan että oon varsity teamissa!
4 täyskokosta nurmikenttää



pikkutalli



katettu areena



päätalli
maneesi, 2. suurin Coloradossa

tarhoja

varsityn kenttä, vas jv:n, takana western kentät

sunnuntai 17. elokuuta 2014

kuvatulva osa 1

Äsken julkaisin myös toisen postauksen, sen voit lukea täältä!

Meitsin dormi on oikeella, eli Sage East ja vasemmalla on Sage West
Jotakin ostoksia
Ruokala
Hedelmiä ja mm. mintulla ja greippipaloilla maustettua vettä aina saatavilla!

Ruokala


Ruokala
Täällä on kaikki kyltit myös suomeks ja lähes kaikki on oikein paitsi tää ja yks toinen (kuva myöhemmin) :D

Luokkia näkyy oikeella kaukana

Kirjasto

Kuinka söpö!







Luokkiin mennään ulkokautta

vasemmalla tiederakennus
Miltäs näyttää? Eikä tässä vielä kaikki, lisää on tulossa!

torstai 7. elokuuta 2014

Viisumihaastattelu ja sydämentykytyksiä


 Hello there,

mulla oli 3.7. viisumihaastattelu Jenkkien konsulaatissa. Oli nopee ja helppo juttu, multa kysyttiin vaan oonko käyny aikasemmin USAssa ja perus sormenjäljet mutta ei kummempia. Mutta, päivää ennen haastatteluaillalla kun tulin mökiltä ja katoin että kaikki paperit on kunnossa niin eipä ollutkaan, puuttui nimittäin todistus että mulla on vakuutus ens lukuvuodelle. Kaiken kukkuraks mulla ei vain ollu paperia, vaan koko vakuutus puuttu pienen kommunikaatio/yleisen hidastelun/tms takia! Siinä sitten illalla mietittiin mitä ihmettä tehdään, kun haastattelu oli 8.30 ja eipä tietenkään mikään vakuutusyhtiö ole auki. No, aamulla sitten se saatiin mutkien kautta hankittua sellainen lappunen (isi hankki lapun ja äiti lähti töihin tulostamaan sitä ja toi mulle konsulaatin eteen) ja ehdin vielä haastatteluunkin (oli ryhmähaastattelu niin mentiin pienissä sloteissa sinne), tosin viimeisenä mutta kuitenkin. Loppu hyvin kaikki hyvin!

Postauksen kuvat höystetty uuden objektiivin kanssa leikkimisellä


Aloitus

Moi,

ajattelin aloittaa blogin mun tulevasta vaihtovuodesta USA:n Coloradossa.  Kirjoitan tätä sen takia että itse pysyisin mukana mitä on tapahtunut, että kaverit Suomessa pysyis mukana jotenkuten ja  nyt kunmahdollisesti tuleville vaihtareille jotka haluavat lisätietoja. 
Oon siis kohta 17v tyttö Helsingistä ja tykkään ratsastuksesta, matkustelusta, valokuvauksesta ja eläimistä. Perheeseeni kuuluu vanhemmat ja isoveli, joka tosin ei asu kotona. Ensimmäinen lukiovuosi on pulkassa yli kasin keskiarvolla, ihan tyytyväinen olen kun mietin työpanosta. Tykkään spontaaneista jutuista, oon yllytyshullu, laiska myöskin, aika hyvin perillä maailman asioista, penkkiurheilija, hyvä organisoimaan ja navigoimaan.


Kuva hakupakettiin...
Miksi lähden vaihtoon? + miksi USA

Ehdottomasti sen takia että opin englannin kunnolla. Nykypäivänä se on perusoletus että osaat sitä puhua ja kirjoittaa hyvin. Vähän liian myöhään tajusin että vois alkaa opetella sitä ja että englanti on hyödyllinen juttu, joten oon vähän pudonnut kärryiltä (seiskaa tullut numerona) ja puhumista ja sanavarastoa voi aina parantaa ja laajentaa. Toisena tietenkin uudet kokemukset, ihmiset ja kulttuuri. Eikä tällähetkellä etäisyyden ottaminen Suomesta tunnu yhtään hullummalta. 

Jenkit valikoitu sen takia, että en halua Eurooppaan, liian lähellä. Joten Britit meni listalta, ja jotenkin missään vaiheessa Aussit tai NZ tuntunut oikeelta. Myös se, että jos sinne olisin mennyt, oisin halunu mennä niiden kouluvuoden mukaan, eli olis pitäny lähteä viime keväänä ja tein päätkösen lähteä vaihtoon vasta maaliskuun lopussa. Lisäsyitä mm. harrastukseni joka on yhteydessä järjestövalintaani ja vielä järjestöni, joka pääasiassa lähettää oppilaita Pohjois-Amerikkaan. Tästä on kuitenkin tulossa myöhemmin postausta!

Ps. pakko kommentoida vielä blogin nimeä, ei vois tylsempi olla mutta mennään nyt tällä, ehdotuksia saa antaa!